Ανησυχητικά συνεχίζουν να είναι
τα ποσοστά σχολικής διαρροής στη χώρα μας σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει
η έκθεση του Παρατηρητηρίου για την Εκπαίδευση και Κατάρτιση της ΕΕ (για το
2013).
Στην εν λόγω έκθεση υπάρχουν σημαντικά στοιχεία για την εγκατάλειψη του σχολείου από τους μαθητές. Στην Ελλάδα το ποσοστό της εγκατάλειψης ανέρχεται στις 11,4 ποσοστιαίες μονάδες και είναι λίγο πιο κάτω από το μέσο όρο των 28 κρατών που διαμορφώνεται στο 12,7%.
Τα στοιχεία παρέθεσε σε ερώτησή της για τα μέτρα που προτίθεται να πάρει ο υπουργός Παιδείας, η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς κα Ρεπούση.
Με βάση το φύλο τα αγόρια εγκαταλείπουν το σχολείο σε ποσοστό 13,7% και η σχολική εγκατάλειψη για τα κορίτσια ανέρχεται σε 9,1%.
Αρκετά υψηλό είναι το ποσοστό της εγκατάλειψης για τους αλλοδαπούς μαθητές εκτός χωρών της ΕΕ που φθάνει για τη χώρα μας στο 45,8%, ποσοστό που είναι το υψηλότερο ανάμεσα σε 16 χώρες για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία. Δηλαδή 1 στους 2 αλλοδαπούς εγκαταλείπουν το σχολείο, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τους έλληνες μαθητές είναι μόλις στο 8,3%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα με βάση το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο κατατάσσεται στην 11η θέση. Η σχολική εγκατάλειψη μειώθηκε το 2012 συγκριτικά με το 2009 κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες και ο στόχος για το 2020 είναι να διαμορφωθεί το ποσοστό στο 9,7%, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020».
Τα υψηλότερα ποσοστά παιδιών που εγκαταλείπουν το σχολείο συνεχίζουν να εμφανίζονται στις περιοχές των νομών Ροδόπης και Ευρυτανίας, με επίσης μεγάλα ποσοστά να εμφανίζονται και στο νομό Ρεθύμνου, όπου το ποσοστό των ατόμων μεταξύ 15-29 ετών που έχουν μόνο απολυτήριο γυμνασίου ή ούτε καν δημοτικού, φτάνει το 43,5%.
Όπως αναφέρει η κα Ρεπούση στο κείμενό της, «αν και η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου αποτελεί ένα πολύπλοκο και διαχρονικό φαινόμενο, το οποίο μέχρι πρόσφατα αποδιδόταν σε ποικίλους παράγοντες διαφορετικής τάξης και διαφορετικού βαθμού κρισιμότητας ο καθένας, η παρουσία του όμως στις μέρες μας σχετίζεται προφανώς με την οικονομική κρίση και την διογκούμενη ανεργία που έχει πλήξει μεγάλα στρώματα της κοινωνίας.
Στην εν λόγω έκθεση υπάρχουν σημαντικά στοιχεία για την εγκατάλειψη του σχολείου από τους μαθητές. Στην Ελλάδα το ποσοστό της εγκατάλειψης ανέρχεται στις 11,4 ποσοστιαίες μονάδες και είναι λίγο πιο κάτω από το μέσο όρο των 28 κρατών που διαμορφώνεται στο 12,7%.
Τα στοιχεία παρέθεσε σε ερώτησή της για τα μέτρα που προτίθεται να πάρει ο υπουργός Παιδείας, η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς κα Ρεπούση.
Με βάση το φύλο τα αγόρια εγκαταλείπουν το σχολείο σε ποσοστό 13,7% και η σχολική εγκατάλειψη για τα κορίτσια ανέρχεται σε 9,1%.
Αρκετά υψηλό είναι το ποσοστό της εγκατάλειψης για τους αλλοδαπούς μαθητές εκτός χωρών της ΕΕ που φθάνει για τη χώρα μας στο 45,8%, ποσοστό που είναι το υψηλότερο ανάμεσα σε 16 χώρες για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία. Δηλαδή 1 στους 2 αλλοδαπούς εγκαταλείπουν το σχολείο, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τους έλληνες μαθητές είναι μόλις στο 8,3%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα με βάση το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο κατατάσσεται στην 11η θέση. Η σχολική εγκατάλειψη μειώθηκε το 2012 συγκριτικά με το 2009 κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες και ο στόχος για το 2020 είναι να διαμορφωθεί το ποσοστό στο 9,7%, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020».
Τα υψηλότερα ποσοστά παιδιών που εγκαταλείπουν το σχολείο συνεχίζουν να εμφανίζονται στις περιοχές των νομών Ροδόπης και Ευρυτανίας, με επίσης μεγάλα ποσοστά να εμφανίζονται και στο νομό Ρεθύμνου, όπου το ποσοστό των ατόμων μεταξύ 15-29 ετών που έχουν μόνο απολυτήριο γυμνασίου ή ούτε καν δημοτικού, φτάνει το 43,5%.
Όπως αναφέρει η κα Ρεπούση στο κείμενό της, «αν και η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου αποτελεί ένα πολύπλοκο και διαχρονικό φαινόμενο, το οποίο μέχρι πρόσφατα αποδιδόταν σε ποικίλους παράγοντες διαφορετικής τάξης και διαφορετικού βαθμού κρισιμότητας ο καθένας, η παρουσία του όμως στις μέρες μας σχετίζεται προφανώς με την οικονομική κρίση και την διογκούμενη ανεργία που έχει πλήξει μεγάλα στρώματα της κοινωνίας.
Η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει τον ευαίσθητο
χώρο της εκπαίδευσης, προκαλώντας πολλά προβλήματα με μεγάλα θύματα τα παιδιά».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός Παιδείας σε πρόσφατη ομιλία του στο συνέδριο «e-Skills for Jobs 2014 Grand Event: Mobilising to Support Job Creation and Upskilling of the Workforce» ανέφερε ότι το ποσοστό των νέων που είναι «εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης» αυξάνεται διαρκώς, φτάνοντας πρόσφατα το 12,9% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το 17% στην Ελλάδα ενώ τόνισε ότι το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα για την εκπαίδευση μεταξύ άλλων επιδιώκει τη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός Παιδείας σε πρόσφατη ομιλία του στο συνέδριο «e-Skills for Jobs 2014 Grand Event: Mobilising to Support Job Creation and Upskilling of the Workforce» ανέφερε ότι το ποσοστό των νέων που είναι «εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης» αυξάνεται διαρκώς, φτάνοντας πρόσφατα το 12,9% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το 17% στην Ελλάδα ενώ τόνισε ότι το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα για την εκπαίδευση μεταξύ άλλων επιδιώκει τη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου